Halloween |Glam Skull #HalloWEEK

file3.jpeg

Hi Darlings,

For today’s look I wanted to have some fun and play with make up so I did this Glam Skull look! (With glam I mean winged eyes and LOTS of highlighter!) I legit had so much fun creating it that for the whole week I’ll post all Halloween looks: Welcome to HALLOWEEK!

I’m so pleased with how this look turned out and how easy it was! I’ll try to break up the steps for you but the best tip I can give you is to look at a skull picture (mine or whoever you like) and try to mimic the features. Don’t be precise.

For this look I used a small amount of products and I tried to keep it as simple as possible, I promise it’s so easy, just take your time because it’s not a quick look, it’s easy but not quick!

Glam and easy skull make up [Click Tore Read More]

PRODUCT USED:

I think it’s easier to tell you what I used and explain the steps without dividing them in my usual FACE/EYES/LIPS cathegories.

I did my usual base, the only difference is that I put concealer and powder on my lips as well to cancel them.

IMG_E0204.JPG

Glam and easy skull make up [Click Tore Read More]

Then I used MAC Blush in Harmony, as a contour shade, to start skullpting (Bad joke Mimi, bad joke) around my eyes, my temples, my cheeck bones and my jawline, basically everywhere my face naturally sinks in.

unnamed

Then I took Blackout by Urban Decay (mine is in a palette but you can get it as a single or use whatever black shadow you have) and repeat the same step, put it in the contour of your face and I also used it to define my brows but not really precisely at all.

On the eyes I used the Maybelline Eyestudio Gel Liner in Black as a base, afterwards I put Blackout on top and I blended into that winged out shape, you don’t have to do it, but I like the way it turned out.

I used that liner also to line the upper and lower inner rhime of my eyes, to draw the nose and the lips.

The key is BLEND, BLEND, BLEND. Every step you do, you add black and blend: the messier the better.

Glam and easy skull make up [Click Tore Read More]

As a final touch I used Venetian Red from the Modern Renaissance Palette to add a bit of depth over the black on my forehead, around the eyes and on the nose.

IMG_E0205.JPG

I used all three shades from the Smashbox Spotlight Palette (Shade: Pearl) to highlight wherever I didn’t contour.

Lastly I put a lot of mascara on my top and bottom lashes, I used the L’Oreal Lash Paradise (I thought to use falsies but against the black they weren’t really visible so I decided to skip the step).

Give it all a final blend with a gigantic fluffly brush and set it in place with the Essence Instant Matt Setting Spray.

Glam and easy skull make up [Click Tore Read More]

Related:

Halloween | Jessica Rabbit #MakeupMonday

Halloween | Slytherin Snake #MakeupMonday

Previous Post:

Make Up Shopping Tips | Save Or Splurge?

 

I really hope you guys enjoyed it, don’t forget to like, comment and share to let me know all your thoughts and if you have any question.

You can also find me on

instagram.com/blushydarling   twi  facebook

Love,

 Mimi ♥

 

*Some of the links in the post may be affiliate, which means I get a small percentage from the sales if you use my link. This does not in any way affect the price you pay for the item, and absolutley does not influence my choice of items to show you.*


 

file3

Ciao Darlings,

Per il post di oggi volevo divertirmi un po’ a giocare con i trucchi perciò ho creato questo look da Scheletro Glam! (con glam intendo sguardo allungato e un sacco di illuminante!) Mi sono divertita al punto che per tutta la settimana posterò look per Halloween: Benvenuti a HALLOWEEK!

Sono felicissima di come è venuto questo look e di quanto è stato facile da fare! Cercherò di spiegarvelo nella maniera più semplice possibile ma il consiglio migliore che riesco a darvi è: prendete la foto di uno scheletro (la mia o quella che più vi piace) e cercate di riprodurne le caratteristiche. Non importa essere precisi.

Tra l’altro ho usato pochissimi prodotti e ho cercato di renderlo il più semplice possibile, prometto che è facilissimo da fare, ci vuole solo un po’ di tempo, insomma è facile ma non veloce!

file2

PRODOTTI UTILIZZATI:

In questo caso penso sia più facile per me dirvi che cosa ho utilizzato e per fare che senza usare le varie categorie VISO/OCCHI/LABBRA.

Ho iniziato dalla mia solita base, l’unica differenza è stata che ho applicato il correttore e la cipria anche sulle labbra, per cancellarle.

IMG_E0204

file4

Dopodiché ho iniziato a scolpire il viso con il MAC Blush in Harmony, l’ho utilizzato per creare delle ombre intorno agli occhi, sulle tempie, nell’incavo delle guance sulla mandibola, praticamente ovunque il mio viso ha delle rientranze.

unnamed

Successivamente ho preso Blackout di Urban Decay (il mio è parte di una palette ma potete trovarlo anche come singolo o utilizzare un qualsiasi ombretto nero) e ripetete lo stesso passaggio di utilizzarlo nelle rientranze del viso, l’ho usato anche per definire le sopracciglia ma in maniera molto imprecisa.

Per gli occhi ho utilizzato il Maybelline Eyestudio Gel Liner in Black come base, successivamente ho utilizzato Blackout sopra e ho sfumato il tutto in una forma allungata, non dovete farlo per forza, ma mi piace molto il risultato.

Ho usato lo stesso eyeliner anche per delineare la rima interna superiore e inferiore e per disegnare naso e labbra.

La chiave è SFUMARE, SFUMARE, SFUMARE. Dopo ogni passaggio: aggiungete nero e sfumate, più è disordinato meglio è.

file1

Come tocco finale ho usato Venetian Red dalla Modern Renaissance di Anastasia per aggiungere un po’ di profondità sopra al nero sulla fronte, intorno agli occhi e intorno al naso.

IMG_E0205

Ho utilizzato tutti e tre i colori dalla Smashbox Spotlight Palette (Colore Pearl) per illuminare dove non ho fatto il contouring.

Infine ho applicato un sacco di mascara sulle ciglia superiori e inferiori, ho utilizzato il L’Oreal Paradise Extatic (avevo anche pensato di mettere le ciglia finte ma contro il nero degli occhi non si sarebbero notate perciò ho deciso di semplificarmi la vita ed evitarle).

Con un pennello gigante ho dato un’ultima sfumata e ho fissato il tutto con l’ Essence Instant Matt Setting Spray.

file

Leggi anche:

Halloween | Jessica Rabbit

Halloween | Slytherin Snake

Ultimo post:

Make Up Shopping Tips | Save Or Splurge?

 

Spero davvero vi sia piaciuto il post, non dimenticate di mettere likecommentare e condividere per farmi sapere le vostre opinioni e eventuali richieste.

Potete trovarmi anche su:

instagram.com/blushydarling   twi  facebook

Love,

 Mimi 

*Alcuni dei link nel post sono affiliati, il che significa che se utilizzate quel link una percentuale della vendita viene data a me. Questo non  influenza in alcun modo il prezzo del prodotto ne tantomeno la mia opinione su di esso*

 

 

 

74 thoughts on “Halloween |Glam Skull #HalloWEEK

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s